16 Ekim 2018 Salı

Thomas Land (Drayton Manor Park) - İngiltere

Yaklaşık iki hafta önce üçbuçuk yaşındaki oğlumuzla birlikte "Thomas Thomas!" diyerek yola çıktık. Aylardır çizgifilm aralarında çıkan reklamlarda gördüğü bu yere götürmek için doğru zamanı kolluyorduk. Okulların tatil olduğu zamanlarda çok kalabalık, kışın çok soğuk olduğu için elimizi çabuk tutup biletleri alıp yola çıktık.

Normalde en sevdiği serilerin başında Thomas ve Şimşek Mcqueen geldiğinden Disneyland'dan sonra burayı da seveceğinden emindim. Tek sorun bizimkinin hareket eden araçlara binmekten imtina etmesi. Bunu da yavaş yavaş aşıyor gibiyiz.

Tabi ki Drayton Manor Park bir Disneyland değil ama gitmeye de değdiğini söyleyebilirim. Ana karakterlerin hepsinin özelliklerine uygun bir dev hareketli oyuncağını yapmışlar. Böylece Thomas'ın çektiği Anie ve Clarabel e binip raylarda gitmek, Winston ile araba turu atmak gibi başlıca aktiviteleri yaptık. Meraklısı için Harol ile uçmak, Belalı vagonlarla haldır huldur gezmek gibi alternatifler de mevcut. Gitmeden önce okuduklarıma göre hava muhalefeti yada arızalar dolayısıyla çalışmayan oyuncaklar da olabiliyormuş ama bize denk gelmedi. Bir de sabah saatlerinde çok kuyruk var diyorlardı ama bizim gidişimiz öğleni bulduğu için öyle bir sıkıntı yaşamadık.

Hazır yeri gelmişken ulaşımdan da bahsedeyim, biz bulunduğumuz yerden ancak Londra'ya uçabildiğimiz için orada araba kiralayarak gittik ama Birmingham'da da bir havaalanı var. Londra'dan yol arabayla yaklaşık ikibuçuk saat sürüyor. Parkın hemen karşısındaki Drayton Manor hotelde konakladık. Sadece 2-3 dk yürüyerek otelden parka gidilebiliyor. Dilerseniz otelde Thomas temalı odalarda da konaklayabiliyorsunuz. Otel konaklama (oda-kahvaltı) + 1günlük yada 2 günlük giriş bileti gibi paket obsiyonları da mevcut.

Otel ve parkın etrafında başka bir tesis yok. Ama içeride çok yemek için çok alternatif var ve çocuklara da yönelik menüler sunuyorlar. Girişten sonraki aktiviteler ücretsiz sadece oyuncakçılar ve restaurantlar paralı. Binmek istediğimiz her oyuncağa max 1-2 dk bekleyip binebildik ama biz Ekim ayında okulların açık olduğu bir zamanda, Cumartesi öğlen gittik (İngiltere'de okulların 6 haftada 1 tatil olduğunu unutmayarak ve sömestr zamanlarını da göz önünde bulundurarak plan yapmak doğru olur)

Meraklısına içeride bir hayvanat bahçesi var (Thomas ile oraya gidip dönebiliyorsunuz). Biz girmedik ama çok büyük değil diye tahmin ediyorum.

Bir çok oyun alanında olduğu gibi burada da çocukların hangi oyuncaklara hangi yaşlarda (boy olarak ölçülüyor) ebeveynli yada yalnız binebilecekleri kapılarda belirtilmiş. Temaya uygun şekilde çok küçük çocuklarında faydalanabileceği hatırı sayılır miktarda oyuncak olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca Thomas teması dışındada oyuncakların olduğu (korsan gemisi, atlı karınca, dönmedolap gibi) bir bölüm de var. İçeriye ufak bir gölet yapmışlar çevresinde piknik masalarında oturup manzaraya bakabilirsiniz.

Benim gördüğüm gelen çocukların yaş aralığı 2-8 yaş gibi idi. Neticede bizimki de güzel zaman geçirdi. Biz saat 13:00 da girip kapanışa (17:00) kadar kaldık. Çıkmak istemedi, ertesi gün tekrar girmek istedi ama bizim Londra'ya dönmemiz gerekiyordu. Biraz da biz eğlenelim değil mi!

Ulaşım ve diğer detaylar için aşağıdaki linki ve Tripadvisor'daki yorumları okumanızı tavsiye ederim.