28 Haziran 2012 Perşembe

Brighton Gezisi

Aslinda Brighton' a gectigimiz Kasim ayinda gitmistim. Bu sahil sehrini rahatca gezmek istiyorsaniz kış aylari cok dogru zamanlar degil. Keza oradan dondukten sonra bir hafta hasta yatmistim evde...Benle beraber gelen arkadaslarim da ayni sekilde

.

Brighton; Londra'ya trenle 45 dakika mesafede. Geçenlerde Sherlock Holmes'un yeni bolumunde balayi icin Brighton'in adi balayi mekani olarak geciyordu. Deniz kenarinda olmasi tatil cagrisimi yapsa da   su cok soguk ve yazin bile cok az kisi girmeye cesaret ediyormus. Biz kisin gittik, ben boyle soguk gormedim desem yeridir. Trenler Victoria station'dan kalkiyor. Istasyon icerisindeki atm ye benzer makinalardan kredi karti yada nakit ile bilet alabilirsiniz. Biz gittigimizde 20 dk sonrasina bilet bulmustuk.Zaten trenler genelde cok dolu degiller.
Peki ne var Brighton'da ? Benim bu sehirden haberdar olmama sebep, dil okulu icin Turkiye'den oraya gelen iki arkadasimdi. Londra'ya yakinligi, yerlesim ve kurslarin Londra'ya kiyasla makul fiyatlarda olmasi bircok kisiyi bu sehre cekiyor. Ama tren biletleri oyle cok sik Londra'ya gelmeye musait fiyatta degil. Gidis gelis 20 pound civarinda.

Bir grup arkadas gittik ve trenden iner inmez solugu sahilde aldik. Cok genis bir sahil seridi var. Tamamen taslik. Su o gun inanilmaz dalgaliydi ama sanirim kisin genelde oyle. Ama yine de manzara guzel. Istasyondan direkt sahile indiginizde sol tarafinizda pier i goreceksiniz. Icerisinde kapali bir oyun alani var. Para atilarak oynanan onlarca makinada 2-3 pound kaybettikten sonra Fish&chips yemek uzere hemen pierin karsisindaki buyuk restauranta girdik. Bir arkadasim iyi bir Yunan restauranti da var demisti ama bizim gruptakiler fish&chips i tercih ettiler.

Yemekten sonra, soguga ragmen Royal Pavilion'un etrafinda dolastik ama birsure sonra kapali bir yerlere gitmeye karar verdik ve 6 tane kiz ne yaparsa onu yaptik: kendimizi alisverise verdik :)

Iste tam da bu nedenle bu gezimi buraya yazma konusunda kararsiz kaldim zira gezimiz hava mualefeti sebebiyle pek bir yer goremeden sona ermek zorunda kaldi. Ama bu kadar bilginin de birilerine belki bir faydasi olur diyerek yazmaya karar verdim.  Eger yazin gitme firsatim olursa hemen detaylari yazacagim :)










3 yorum:

  1. Gerçekten azda olsa güzel eskiler ne demiş azın bereketi vardır kalemine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkurler, faydasi olduysa ne mutlu

      Sil
  2. Merhaba Londra gatwick havaalanından brightona uygun fiyatlı nasıl gidebilirim ? Umarım yardımcı olursunuz

    YanıtlaSil