14 Haziran 2012 Perşembe

Londra'da Parklar






Londra'da 8 adet Royal Park bulunmaktadir. Bunlarin kapladiklari toplam yesil alan neredeyse 2000 hektar kadardir. En unlu olmasinin aksine en buyugu Hyde park degildir. Bu 8 parkin disinda Council parklar  garden square' ler ve baska yesil alanlar bulunur.


  • BUSHY PARK, 445 hectares*
  • GREEN PARK, 19 hectares
  • GREENWICH PARK, 74 hectares- 
  • HYDE PARK, 142 hectares
  • KENSINGTON GARDENS
  • REGENTS PARK, 166 hectares- London Zoo bu parkta. Giris 20 pound. 
  • RICHMOND PARK, 955 hectares -Kew Gardens bu parkta. Giris 15 pound
  • ST. JAMES PARK, 23 hectares 
                                                                                                                *Kaynak Wikipedia
http://www.royalparks.org.uk/parks adresinden Royal parklarda yapilan organizasyonlari takip edebilirsiniz. Genel bir bilgi: biletle girilen tum yerlere internetten ucuza bilet almak mumkun olabiliyor. Bazen promosyonlar yapiyorlar. Gitmeden ilgili website sini mutlaka bir ziyaret edin derim.

Park konusuna geri donersek, Royal parklar haricinde de Londra'da bircok yesil alan vardir. Sehrin neresinde olursaniz olun yuruyerek 5-10 dakika mesafede bir park mutlaka bulunur. Ayrica comunal garden dedikleri, sadece o bolge sakinlerinin girebildigi yesil alanlar da var. Ozellikle ev arayanlar icin bir bilgi: Eger yakinlarinda boyle bir bahce varsa faydalanip faydalanamadiginizi mutlaka ogrenin. Biz ev tutarken cok onemsememistim ama simdi oyle bir bahcenin ozellikle guzel havalarda evden uzaklasmadan havanin tadini cikartmak konusunda faydasini gordum.

Londra'da yaz mevsimi gec baslar ve erken biter. Ama Haziran ayindan itibaren asiri soguklara pek rastlanmaz. Gun icerisinde defalarca gunes acip ardindan yagmur yagdigina sahit olabilirsiniz. Bu nedenle sabah kalkip havayi kapali gorunce uzulmeyin, ogleden sonra parlak bir gunesle karsilasabilirsiniz. Ve bu tempoya alisik olan halk birden bire havlusunu kapip parklarda guneslenmeye kosuverir. Evden cikarken hem gunesgozlugu hem semsiye aldigim zamanlar az degildir. Ama o kadar cok yagis varki bir zamandan sonra semsiye kullanmayi birakiyorsunuz. En azindan bana oyle oldu. Istanbul'da iki damla yagsa hemen semsiye acardim, burda kapsonumu kapatip devam ediyorum :)


Eger siz de benim gibi yesili gorunce dayanamayanlardansaniz Londra'ya gelip de park bahce gezmeden gitmeyin derim ben. Bunca yagis bosuna degil, her taraf yemyesil. Ama eger yon duygunuz benimki kadar iyi(!) degilse her parkin girisinde ve bircok noktasinda bulunan asagidaki gibi krokilere goz atin mutlaka. 









Tabiki bu kadar cok yesil alan olunca boyle kisa bir yaziyla anlatmak yetmiyor. Bu girizgahtan sonra gezip gordukce yeni fotolar ve yazilar eklemek farz oldu.

1 yorum:

  1. Merhaba ben temmuz ayında 1 aylığına londraya gideceğim ama hava durumundan pek emin olamiyorum askili ve ince şeyler aliyorum yanima sizce çok usurmuyum? Simdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil