11 Nisan 2012 Çarşamba

Greenwich

Aslında Blackheath'i gezmek için yola çıktığımız bir gundu. Ama Blackheath içinde birkaç tur atıp piknik yapmak icin aradigimiz park bahceyi orada bulamayinca rotamizi -malum adi ustunde-  icinde yesillik oldugu garanti olan Greenwich'e çevirdik. Biz arabayla gittik ama eger arabasiz gitmek isterseniz DLR i kullanmaniz gerekecek. DLR da metro gibi ama genellikle yerin uzerinden gidiyor. Tube icin aldiginiz oyster karti kullanarak DLR'a binebilirsiniz. Cutty Sark'ta inerseniz Markete daha yakin olursunuz. Marketten gecerek Parka yurumeniz 5 dakikanizi alir. Ama eger tepeye cikip asagidaki manzaraya bakmak ve gmt 0 meridyen cizgisini ve Royal Observatory'i gormek isterseniz biraz yokus yurumeniz gerekir. Royal Observatory'e giris ucretli. 

Park gercekten cok buyuk. Biz ancak bir kismini gezebildik ama tepeden manzara cok guzel. Malum Londra'da pek fazla tepe olmadigi icin boyle bir manzara gorunce sasiriyor insan.

Piknik yaparken, Londra'da kedi kopekten daha cok gordugumuz sincaplar yine cevremizi sardi. Neredeyse elimizden gelip yiyecekler hepsi cok arsizlar :)
Şam fistigi,uzum,cilek ne verdiysek yediler.
Bu fotografi tam Royal Observatory'nin onunden cektim. Ben giris ucreti almalarina kıl oldum o yuzden girmedim. 15 pound gibi birseydi sanirim. Her giren sirayla foto cektiriyor baska da bir numara yok gibiydi. Iceri girip de ilginizi ceken birsey olduysa bana da soyleyin bir zahmet. 

Greenwich'e gittiginizde marketi de mutlaka gezin. Londra'daki bircok markette oldugu gibi cok farkli yiyecek seceneklerini bulmak mumkun. Cogu kisi icerideki tezgahlardan alip elde yiyerek dolasiyor. Ama eger siz de benim gibi alip dolasarak yemeyi pek beceremiyorsaniz marketin cevresinde cok sayida yemek yeri mevcut. Biz gittigimizde piknik yaptik o yuzden neresi iyidir o konuda bir tavsiyem yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder