2 Nisan 2012 Pazartesi

Hyde Park

Tabiki cok guzel. Ama Londrada o kadar cok park var ki, digerlerini gordukten sonra burasi biraz yapay fazlaca duzenli gelmeye basladi bana. Ama haksizlik etmeyeyim, Londra'ya ilk tasindigimda hemen hemen hergun Hyde Park'ta bir yuruyus yapiyordum ve bana cok iyi geliyordu. Bolca da fotograf cektim. Keyifle her kosesini gezdim. Ozellikle yazin gercekten cok keyifli. Havanin cok sicak oldugu gunlerde yapay golde yuzmek isteyenler icin ayrilmis kisimda yuzenleri yada guneslenenleri gorursunuz. Ayrica Lady Diana adina yapilmis olan bir kisim vardir, diz hizasini gecmeyen derinlikte akan sularda yazin ozellikle cocuklar cok eglenceli zamanlar gecirirler.

Parkta yaya olarak gezmek disinda deniz bisikletleriyle golde tur atabilir (yaz-kis mevcut) yada barclays bisiklet duraklarindan bisiklet kiralayarak parkta keyifli bir gezinti yapabilirsiniz. Ben kiralik bisikletlerden denedim ancak benim gibi minyon birisi icin cok agir aletler. Beceremedim. Ama Londra'da cok tercih edilen bir ulasim araci. Benden daha minik tiplerin de bindiklerini gordum. Sorun bende herhal...
Bisiklet kiralamakla ilgili detayli bilgi icin asagidaki sayfada var. http://birnewlondoneringuncesi.blogspot.co.uk/p/ivr-zvr-kvr.html



Park a geldik peki burda ne yeriz iceriz derseniz eger, parkta golun capraz iki yakasinda serpentine ve lido isimlerinde iki cafe bulunur. Ben Lido'yu denedim. Yemekleri gayet lezzetli. Haftasonlari yazin yer bulmakta zorlanabilirsiniz.

Ayrica Hydepark ta piknik yapmak da cok keyiflidir. Yazin defalarca piknik yaptik. Ozellikle benim gibi buyuk sehrin betonundan bunaldiysaniz hydeparktaki devasal agaclarin altinda piknik yapmak cok iyi gelir.










Hyde parkta Londra'daki cogu park ve bahcede oldugu gibi bolca sincap vardir. Turistlere neredeyse ellerinden yemek yiyecek kadar aliskin bu sincaplara kabuklu yemis atmak serbest!






Ayrica ogle saatlerinde nobet degisiminden sonra parkin icinde atlariyla dolasan askerleri de gorebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder